بانک مقالات

مقالات فارسی ٕ مقالات زبان اصلی و مقالات ترجمه شده

بانک مقالات

مقالات فارسی ٕ مقالات زبان اصلی و مقالات ترجمه شده

چرا توپولوف ها سقوط می کنند؟

رییس جمهور لهستان و حدود یکصدتن از مقام های بلند پایه همراه وی، تازه ترین قربانیان سقوط یک هواپیمای توپولوف روسی بودند که برعکس قربانیان قبلی سوانح توپولوفی، مرگ آنها انعکاسی جهانی پیدا کرد و یقینا این واقعه مرگبار تاثیری اساسی بر سرنوشت بودن یا نبودن هواپیماهای توپولوف در ناوگان شرکت های هواپیمایی کشورهایی که از سرناچاری پذیرای این هواپیما ها شده اند، خواهد گذاشت.

ادامه مطلب ...

فوتبال به مثابه آیین

 اشاره:
رابطه فوتبال و معتقدات وآیین های دینی چیست؟ در بدو امر این دو کاملا متفاوت وفاقد هرگونه ارتباط به نظر می رسد اما حقیقت آن است که تاثیر گسترده اموری همچون فوتبال برکلیه شئون و سنن زندگی انسانها وجوامع غیر قابل انکار است. فوتبال آیین ها وسنن خاصی را دامن زده وآدابها ونمادهای تازه ای ایجاد کرده که به صورت یک روح جمعی در حال گسترش است. برخی از متفکران و دینمداران منکر تاثیر مثبت در این عرصه اند. ولی صرفه نظر از هر گونه ارزشداوری ماباید به دقت در تحلیل این موضوع وارد شویم در این مقاله بدین مبحث پرداخته ایم.

ادامه مطلب ...

بررسی تاثیرات اجتماعی مذهب بر ورزشهای گروهی

فوتبال به عنوان یک ورزش گروهی، در کشورهای کاتولیک به وجود آمد و پرورش یافت و امروز بالاترین قدرت تکنیکی و کارگروهی در این کشورها وجود دارد و قهرمانان فوتبال نیز در همین کشورها حضور دارند. قهرمان افسانه ای فوتبال یعنی پله، دست پرورده یک کشیش کاتولیک بوده است.

ادامه مطلب ...

راهکارهایی برای‌ افزایش سرعت در بانک‌های اطلاعاتی SQL Server

اشاره : شاید بعضی از شما تاکنون دست‌اندرکار یکی دو پروژه مبتنی بر بانک‌های اطلاعاتی بوده‌اید و یا اکنون با چنین پروژه‌هایی سروکار دارید. اگر تجربه کار در محیط‌های متوسط (مثلاً با یکصد کاربر) یا بزرگ‌ را نیز داشته باشید، قطعاً با مسائل و مشکلات مربوط به کاهش سرعت ناشی از افزایش تعداد کاربران یا حجم پردازشی آن‌ها مواجه شده‌اید. این مقاله با استناد به منابع مایکروسافتی، راهکارهایی را برای بهبود سرعت و کارایی سیستم در بانک‌های اطلاعاتی با تعداد کاربر و حجم پردازش زیاد مورد بررسی قرار می‌دهد. شایان ذکر است که در تمامی نمونه‌های مورد اشاره، بانک‌های اطلاعاتی مبتنی بر محصول مایکروسافت یعنی SQL Server2000 مدنظر قرار گرفته است. طبق بررسی‌هایی که کارشناسان مایکروسافت انجام داده‌اند، کارایی یک سیستم بانک اطلاعاتی به پنج عامل مختلف بستگی دارد که به ترتیب اهمیت عبارتند از: برنامه نوشته شده، پایگاه داده موردنظر، سخت‌افزار سرور یا کلاینت، تنظیمات و نسخه مورد استفاده SQL Server و سیستم‌عامل ویندوز. همان‌طور که حتماً می‌بینید، ساختار پایگاه داده، برای کارایی سیستم، در رتبه دوم اهمیت قرار‌دارد. بنابراین ایجاب می‌کند که در زمان تحلیل و طراحی سیستم، به‌صورت ویژه‌ به بانک اطلاعاتی در‌حال ساخت توجه شود و رابطه بین این بانک و برنامه‌های کاربردی و همچنین رابطه بین اجزای مختلف درون بانک، به بهترین شکل ممکن طراحی و پیاده‌سازی شود.

ادامه مطلب ...

سیم های نانو مقیاس

 کلمات کلیدی:  نانو سیم های هادی و نیمه هادی ٕ نانو سیم های آلی ٕ نانو سیم های فلزی ٕنانو سیم های سیلیکونی ٕ نانوپزشکی 

 

  

 

نانوسیم چیست؟ 

شاید هنوز ساخت تراشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کامپیوتری که برای ایجاد سرعت محاسباتی بالا به جای جریان الکتریسیته از نور استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، تشخیص انواع سرطان و سایر بیماریهای پیچیده فقط با گرفتن یک قطره خون، بهبود و اصلاح کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هوشمند و نمایشگرهای LCD ؛ تنها یک رویا برایمان باشد و این مسائل را غیر واقعی جلوه دهد اما محققین آینده قادر خواهند بود تمام این رویاها را به حقیقت تبدیل کنند و دنیایی جدید از ارتباطات و تکنولوژی را بواسطه معجزه نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به ارمغان آورند.

ادامه مطلب ...